الگوی اسکاندیناوی: واقعاً در خانه امتحان نکنید!
ستایشگر سیستمهای رفاهی اسکاندیناوی بوده و هستم و همین هم از جمله دلایلی بود که دانمارک را بر گزینههای دیگرم ترجیح دادم. کلی هم ازش لذت میبرم. با این حال به عنوان یک دانش آموخته علوم جانبی اقتصاد، همیشه به «ناپایداری» سیستم اقتصادی رفاه اجتماعی اشاره کردهام و معتقد بودهام که این سیستم رفاه اجتماعی محکوم به شکست است، دقیقاً به دلیل همین رویایی و آرمانگرایانه بودنش. شکی نیست که تا همین الانش هم مدل اسکاندیناویایی یک شاهکار بوده و اگر امروز هم برچیده شوند یک تجربه ارزشمند بشری را در اختیار ما گذاشتهاند. شوربختانه دنیای ما دنیای واقعیتهاست و[…]
خواندن کل مطلب