بایگانی:جولای 2015

1
شیوه طرح مشکل به زبان بیگانه
2
مهارتهای اجتماعی کودکان
3
نوشتن پروپوزال برای دریافت بودجه تحقیقاتی
4
بحران یونان در یک ویدئوی آموزنده

شیوه طرح مشکل به زبان بیگانه

طبیعتاً مشکل زبان برای همه ما وجود دارد و مواردی پیش می‌آید که هرقدر هم زبانمون خوب باشه نمی‌توانیم منظورمون رو برسانیم. این مسئله هنگام کارهای اداری بیشتر خودش رو نشون می‌ده. من یک نکته را دریافتم: ما معمولاً وقتی می‌خواهیم مشکلی را بیان کنیم با مقدمه شروع می‌کنیم و تمام ابعاد ماجرا را شرح می‌دهیم و آخرش اصل سئوالمان را می‌پرسیم. اصولاً سبک ارتباطیمان اینطور به نظر من می‌رسد. این در حالی است که -تا جایی که من در اغلب برخوردهایم (فکر کنم بتونم بگم در همه برخوردهایم) با دانمارکیها و سایر غربیها پی برده‌ام- هنگام شروع ارتباط ذهنشون[…]

خواندن کل مطلب

مهارتهای اجتماعی کودکان

چون آدم نسبتاً تنبلی هستم از خیلی چیزهایی که به چشمم می‌خورند و درجا درباره‌شون ایده دارم برای گفتن و نوشتن می‌گذرم و دیگه فراموش می‌شوند تا وقتی که کس دیگری بهانه انجامش را فراهم کند. این عکس که امروز مهران روی صفحه‌اش گذاشته بهانه را جور کرد که دو خط بنویسم درباره این سبک زندگی دانمارکی (تا حدی اروپایی ولی بخشیش خیلی دانمارکی): این عکس صحنه دوست‌داشتنی را به تصویر می‌کشد که من دلم می‌خواست در بچگی انجامش می‌دادم، یا اینکه بچه‌هایم را به آن عادت بدهم: فروش وسایل اضافی توسط کودکان! کسانی که در دانمارک زندگی می‌کنند حتما[…]

خواندن کل مطلب

یک مطلب آموزنده درباره چگونه نوشتن پروپوزال به قصد دریافت بودجه (Grant)

http://writingcenter.unc.edu/handouts/grant-proposals-or-give-me-the-money/

بحران یونان در یک ویدئوی آموزنده

یک انیمیشن روشنگرانه و تبیینی ساده از آنچه بحران کنونی یونان را به وجود آورد. دو دقیقه اول تاریخ مختصر است که می‌توانید آن را رد کنید. با سپاس از امیر حسین خالقی عزیز بابت معرفی.

 

پانوشت: من در این زمینه صاحب‌نظر نیستم و فقط می‌خوانم برای آموختن. میان خواندن‌هایم این دیدگاه خیلی ساده‌سازانه و همراه با طنز ساسان آقایی را پسندیدم:

چه دولت راست، چه دولت چپ، قبل از بحران، برای ده سال بدون رشد تولید ناخالص ملی، هر سال هزینه خدمات اجتماعی، دستمزدها، حقوق بیکاری و بازنشستگی رو تصاعدی برد بالا، المپیک برگزار کرد، هزار تا کار غیرضروری دیگه، این یعنی عیاشی ملی، یعنی همین وضعی که ما در داخل ایران باهاش رو به رو بودیم و فقط چون نفت داریم (بچه پولداری ملی 😉 ) به فلاکت یونان نیفتادیم. الانم این بابا می خواد حدود ۵۰۰ میلیارد دلار پول قرص گرفته شده رو پس نده، خب عیاشی ملی به کلاه برداری ملی ختم میشه. دیونش رو نمی‌پردازه، طبیعتاً قرض جدید بهش نمیدن و اخراجش میکنن و وضع همین میشه که الان هیچ کس بیش تر از ۶۰ یورو در روز نمی تونه خرج کنه. یه نگاهی کن به آمار، بعد از دوره تزلزل دولت ها، تقریباً از ۲۰۱۲ به این سو (دولت ائتلافی راست ها با کمک چپ های عاقل)، وضعیت باثبات، با رشد اندک ایجاد شد و این می تونست تا ۲۰۲۲ یونان رو، روی پای خودش نگه داره اما چی شد، مردم از کاهش پیوسته دستمزدها و کار بیش تر حوصله شون سر رفت، زدند زیر کاسه کوزه ی همه چی و به یه خل مسلک پناه آوردند. الان هم در کم تر از شیش ماه به این جا رسیدن و شش ماه دیگه احتمالاً یونان به سبک آتن زمان سقراط اداره میشه، هر قسمتی واسه خودش یه پرچم میزنه :))))
(نشانی: https://www.facebook.com/sasan.aghaei/posts/10206934614823308 )