بایگانی:2 ژوئن 2016

1
چرا از مکاتباتم پاسخ نمی‌گیرم؟

چرا از مکاتباتم پاسخ نمی‌گیرم؟

دوباره مواجه شده‌ام با دوستانی که گلایه دارنداز پاسخ نگرفتن از استادها و دانشجویان خارجی. همانطور که قبلاً هم درباره استراتژی‌های ارتباطی گفته‌ام، تاکید می‌کنم بر این موارد: ۱) کوتاه بنویسید. کسی حال خواندن چندین خط از یک نفر ناشناس ندارد ۲) به انگلیسی مفهوم و خوانا بنویسید. اغلب ما فکر می‌کنیم داریم انگلیسی می‌نویسیم ولی درواقع جمله‌های فارسی را به انگلیسی می‌نویسیم که به خوبی قابل فهم نیستند.  ۳) به جای کلی مقدمه نوشتن، با سئوال اصلی شروع کنید. ۴) سئوالتان اینقدر مشخص باشد که طرف بتواند جواب واضحی بدهد. خودتان را بگذارید جای دریافت کننده نامه. همیشه این[…]

خواندن کل مطلب