بایگانی:13 آوریل 2014

1
نمایشگاه مشاغل دانشجویی
2
مقاله‌ای از سایت الف در اهمیت جزئیات در مدیریت

نمایشگاه مشاغل دانشجویی

پنجشنبه به دعوت یاشار که خبرم کرد از این رویداد، رفتم نمایشگاه مشاغل دانشجویی را ببینم. با توجه به اینکه چنین نمایشگاهی را تا حالا نشنیده بودم، گفتم عجب چیزهای عجیبی آدم می‌شنوه! مگه شغل دانشجویی هم نمایشگاه داره؟ چی توش نمایش می‌دهند؟؟؟؟؟ با این حال برای ارضای حس کنجکاویم، شال و کلاه کردیم به سمت آن ور کپنهاگ تا هم دانشگاه تکنولوژی دانمارک (DTU) را ببینم و هم این نمایشگاه را تجربه کنم. جالب بود و آموزنده. مهمترین چیز این بود که کلی شرکت معتبر و درست و حسابی دنیا و دانمارک، مثل مایکروسافت، زیمنس، مک کینزی، دانسکه بانک،[…]

خواندن کل مطلب

احتمالأ اولین مطلب به دردبخوری است که در زمینه مدیریت در یکی از سایتهای سیاسی کشور خوانده‌ام. بیان همون Devil is in the Details یا به تعبیر من «شر در جزئیات است» معروف خودمان است که نویسنده به شکل خواندنی و با استفاده از یک روایت تاریخی، بخشی از مدیریت کشور را با آن بیان کرده.
فکر کنم چهار سال است که هوس نوشتن یک کتاب به نام «ساز و کار مدیریت ایرانی» دارم و حتی بخشهاییش را به صورت پیشنویس، صوت، تحلیل سازمانی و … آماده کرده‌ام ولی همت کجاست؟ کتاب توپی می‌شود برگرفته از تحلیل ساختاری و رفتاری سازمانها از طریق ساز و کارهای تصمیم‌گیری مدیریتی، طبق تجربه‌ای که در کار با سازمانهای مختلف کشور داشته‌ام و شناختم از مدیران بخشی و میانی. مقاله خوبی بود که ارزش دارد معرفیش کنم:


http://alef.ir/vdchkini-23nikd.tft2.html?222446