اخبار

صدیقی: «تای‌چی» ظرفیت بالایی برای همگانی شدن دارد

تهران- ایرنا- رییس کمیته «تای‌چی» فدراسیون ووشو با بیان اینکه رشته فوق ظرفیت بالایی برای همگانی شدن دارد، گفت: از یکسال گذشته برنامه‌های ویژه‌ای برای همگانی شدن تای‌چی اجرا کردیم که مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.

«امیر صدیقی» در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص برگزاری مسابقات آنلاین تای‌چی، توضیح داد: بعد از اینکه اعلام شد به علت شیوع بیماری کرونا امکان انجام فعالیت‌های فیزیکی در خارج از خانه برای ورزشکاران و عموم فراهم نیست و تمام باشگاه‌های ورزشی تعطیل بودند، کمیته تای‌چی فدراسیون با همکاری معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش اقدام به راه‌اندازی پویش تای‌چی در خانه کرد.

وی با بیان اینکه پویش اقدامی برای تشویق مردم جهت آشنایی با تای‌چی بود، گفت: با همکاری صداوسیما و اساتید این ورزش، بیش از یکصد ساعت ویدئو آموزشی تهیه شد که در شبکه‌های مختلف تلویزیونی و فضای مجازی منتشر گردید.

صدیقی اظهار داشت: بعد از آن کمیته تای‌چی به فکر برگزاری مسابقات آنلاین تای‌چی برای اولین بار در کشور افتاد که از این مسابقات استقبال شد. بیش از ۵۰۰ دقیقه ویدئو از اجرای فرم ورزشکاران ارسال شد و توسط ۳۰ داور رسمی فدراسیون ووشو مورد بازبینی قرار گرفت و نفرات برتر در ۳۲ فرم مختلف مشخص شدند. در این مسابقات، ورزشکاران ۱۸ استان در چهار گروه سنی شرکت کردند و نتایج آن روز گذشته (جمعه) و همزمان با روز جهانی تای‌چی، اعلام گردید.

وی در مورد برنامه‌های مدون این رشته برای همگانی شدن و گسترش بین علاقمندان، عنوان کرد: از سال گذشته که مسوولیت این رشته را عهده‌دار شدم، به این نتیجه رسیدیم که تای‌چی ظرفیت بالایی برای همگانی شدن دارد و دلیل اصلی آن نیز عدم نیاز به امکانات ویژه است. بر این اساس، ۲۰ کارگاه آموزشی و نزدیک به ۹ همایش داشتیم تا بتوانیم در سراسر کشور این رشته را به بهترین شکل معرفی کنیم.

رییس کمیته تای‌چی فدراسیون ووشو افزود: سپس تفاهم‌نامه با شهرداری تهران و انجمن دیابت ایران امضا کردیم و تای چی با توجه به ویژگی خاصی که در حوزه سلامت دارد به عنوان ورزش اول بیماران دیابتی در کشور معرفی شد. طرح‌های مختلف آموزشی نیز برای افراد مختلف صورت گرفت و همکاری مناسبی با همایش‌های علمی داشتیم.

صدیقی گفت: همچنین در بخش قهرمانی نیز مسابقات کشوری به شکل ویژه‌ای انجام شد و این رقابت‌ها برای نخستین بار در هر ۲ بخش زنان و مردان از تلویزیون پخش مستقیم داشت.

www.irna.ir/news/83763791

Leave a Comment