اخبار برگزیده

صدیقی : برای نخستین بار مسابقات تایچی را به شکل آنلاین برگزار می‌کنیم/ سایر کشور‌ها هم باید از ما الگوبرداری کنند

امیر صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در خصوص فعالیت‌های ورزشی رشته تایچی اظهارداشت: کمیته تایچی فدراسیون ووشو از همان ابتدا بحث موضوع کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی گرفت تا افراد کمتر به بیرون از منزل بروند. به همین دلیل به این فکر افتادیم تا مسئولیت اجتماعی خودمان را در مورد جامعه پیرامون، مربیان و ورزشکاران انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما طرحی را به نام تایچی در خانه راه‌اندازی کرده‌ایم بدین مضمون که اکنون بیش از چهل روز است این طرح در کشور اجرایی می‌شود و افراد در منازل خودشان ورزش می‌کنند. خوشبختانه با حمایت‌هایی که از طرف معاونت همگانی وزارت ورزش صورت گرفته این برنامه به صورت روزانه از شبکه‌های تلویزیونی سلامت و ورزش برای علاقه‌مندان پخش می‌شود تا علاوه بر اینکه مردم با این ورزش آشنا شوند، کمک بسیاری زیادی هم به سلامت و حتی بهبود و ارتقای سیستم ایمنی بدن داشته باشد.
رئیس تایچی ایران تصریح کرد: در حال حاضر ما برنامه‌های آموزشی خودمان را چه از طریق فضای مجازی و چه از طریق تلویزیون روزانه در دو نوبت برای مردم داریم، هر چند که تمامی این فعالیت‌ها به صورت رایگان در حال اجرایی شدن است. البته پس از گذشت چهل روز به این جمع‌بندی رسیدیم تا طرح و ایده جدیدی را از خودمان ابداع کنیم تا به وسیله آن انگیزه بیشتری در بین مردم جامعه ایجاد کنیم و این بار مسابقات را به خانه ورزشکاران ببریم.

صدیقی در خصوص مسابقات آنلاین تایچی عنوان کرد: همیشه برگزاری و حضور در مسابقات سختی‌های خاص خودش را برای تمامی ورزشکاران دارد به همین دلیل با توجه به اینکه تمامی رشته‌های ورزشی در ایران و جهان فعلأ لغو شده ایده جالبی را شکل دادیم و توانستیم برای نخستین بار به واسطه این مسئله، مسابقات را به شکل آنلاین برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افراد در چهار رده سنی نوجوانان تا بزرگسالان در دو بخش آقایان و بانوان در مسابقات آنلاین تای‌چی شرکت می‌کنند و این حرکات آنها مورد بازبینی داوران رسمی فدراسیون قرار می‌گیرد و براساس آن نیز به افراد نمره و پس از آن جایزه تعلق خواهد گرفت. این مسابقات اولین رویدادی در جهان محسوب می‌شود که به صورت آنلاین شکل گرفته و ان‌شاءالله سایر کشور‌ها هم از این موضوع الگوبرداری کنند.

منبع: خبرگزاری میزان

Leave a Comment