اخبار برگزیده

حضور تای‌چی در هفتمین کنگره ملى پیشگیرى و درمان چاقی ایران

تای‌چی به عنوان یک هنر رزمی نرم و درونی، به دلیل داشتن حرکاتی که ترکیبی از تمرینات ایزومتریک و ایزوتونیک هستند، فشار عضلانی را در تمام طول جلسه تمرینی به میزانی یکنواخت نگه می‌دارد و باعث می‌شود بدن ذخایر چربی را به قند تبدیل کرده و بدون اعمال فشار‌های زیاد مصرف ATP در عضلات را افزایش داده و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد.
همچنین به دلیل هماهنگی تنفس با حرکات سوخت و ساز سلولی به طور پایدار بالا نگه داشته می‌شوند.
تای‌چی به دلیل وجود حرکات ترکیبی از کاردیو و استقامتی، میانگین ضربان قلب در حین تمرین را بالا نگه داشته و باعث می‌شود عضلات قلب تقویت شوند و خون‌رسانی و سوخت ‌و ساز بدن افزایش یابد.
به دلیل اثر ویژه تای‌چی در کنترل و کاهش قند خون، بدن را وادار به شکست بافت‌های چربی به گلوکز کرده و باعث کاهش چربی‌های انباشته بدن می‌گردد.
در ضمن افراد چاق عمدتاً مفاصل ضعیفی نیز ممکن است داشته باشند که تای‌چی با تقویت عضلات core به تقویت این مفاصل کمک کرده و امکان کنترل بیشتر وزن روی مفاصل را می‌دهد.
از فردا به مدت سه روز کنگره ملى پیشگیرى و درمان چاقى ایران برگزار خواهد شد که تاى چى حضور فعالى در این کنگره خواهد داشت تا با معرفى این ورزش بتواند گام موثرى در درمان و پیشگیرى از چاقى داشته باشد.

Leave a Comment