اخبار برگزیده

تفاهمنامه پویش ملی «تای‌چی مهارگر دیابت» امضاء شد

آئین عقد تفاهمامه همکاری بین فدراسیون‌های ووشو، فدراسیون همگانی و انجمن دیبات ایران تحت عنوان پویش ملی «تای‌چی مهارگر دیابت» برگزار شد.

 

این مراسم امروز (سه شنبه) در محل وزارت ورزش و جوانان با حضور مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو، افشین ملایی؛ مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و سرپرست فدراسیون همگانی و اسدالله رجب رئیس انجمن دیابت ایران برگزار شد.

رضا شجیع مسئول دبیرخانه سلامت وزارت ورزش، امیر صدیقی سرپرست کمیته تای‌چی، تنی چند از مسئولان حوزه ورزش و سلامت کشور، اصحاب رسانه، بیش از ۱۰۰ نفر از مشتاقان ورزش و تای‌چی‌کاران از دیگر حاضرین بودند.

بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد باتوجه به جمعیت روبه رشد مبتلایان به دیابت و جمعیت در معرض دیابت که بیش از ۱۰ درصد جامعه ایران را در برمی‌گیرد، فدراسیون ووشو، همگانی و انجمن دیابت نسبت به آموزش، پیشگیری و درمان این بیماری همکاری مشترک داشته باشند.

بر اساس تحقیقات پزشکی و مقالات علمی، پژوهشی؛ اثرگذاری تای‌چی به دلیل تاثیر روی افزایش متابولیسم سلولی به صورت پایدار و مصرف گلوکز در‌ سطح سلولی اثر معناداری در دیابت به خصوص دیابت نوع ۲ دارد.

همینطور این موضوع ثابت شده‌ است که تای‌چی و ‌چی‌کُنگ در ارتقاء کیفیت سلامت و حرکات و تعادل بدنی بیماران مبتلا به دیابت بسیار‌ موثر بوده است.

در این راستا، تای‌چى از این پس پرچم دار مبارزه با دیابت خواهد بود.

Leave a Comment